יום רביעי, 28 במרץ 2012

הבגד הזה הוא אני?!


בגדים מאז ומתמיד היוו כלי להציג את עצמנו לסביבה, להצהיר הצהרות, לספר סיפור (:
ברצוני לחלוק עימכם מקרה אמיתי שקרה לאח של בן זוגי, במילים שלו:

מעשה שהיה כך היה...

"ניקיון חלונות בסנפלינג זו עבודה די מלוכלכת. את רוב הבניינים מנקים פעם בחצי שנה ככה שבסוף יום העבודה אני תמיד חוזר הביתה עם כמה שכבות טובות של אבק, שלא כל כך אוהב לרדת בכביסה. אז אני מייעד לעצמי מספר מצומם של בגדים שאני מוכן להקריב למען תל אביב נקייה יותר, ואז הם פשוט ממשיכים וממשיכים לצבור לכלוך.
ביום שישי אחד חזרתי הביתה מעבודה מאובקת במיוחד, לבוש בחולצה שהייתה אי פעם לבנה. ברחוב שלי בנווה צדק יש דוכן קטן שמוכר ספרים ללא מוכר. ניגשתי והסתכלתי אם יש משהו מעניין, ואיש מבוגר התקרב, הסתכל אלי ושאל "מה יש לנו היום?". אני עובר בדוכן הזה כמעט כל יום ואף אחד לא דיבר איתי שם מעולם. אמרתי לו שאין מי יודע מה מבחר טוב, והוא ענה לי ש"טוב אבל צריך לדעת לקרוא בשביל להנות מזה". הסתכלתי עליו קצת מבולבל, והוא כאילו קלט שלא לגמרי הבנתי את הרמז שלו, אז הוא הוסיף "ואתה נראה לי כמו מישהו שלא כל כך יודע, נכון?" הסתכלתי עליו בשוק, כשלא נותר עוד מקום לספק - הבנאדם חשב שאני הומלס אנאלפבית. צעקתי עליו שמה נראה לו וכו' וכו' והלכתי משם די המום. אחרי שהתקלחתי והחלפתי לבגדים נורמאלים, יצאתי מהבית והבחור עדיין היה שם. לא שלטתי בעצמי וצעקתי אליו - "עכשיו זה נראה שאני כן יודע לקרוא"? “

ובכן בגדים אכן משדרים משהו לסביבה. יש מי שלא יודע לפרש נכון ושחושב שאדם הלבוש בגדים עם כתמי צבע הוא אנאלפבית, אך זו כבר בעיה קשה אצלו... !!!!

ועוד קצת על מה שבגדים משדרים....
אני מכירה מספר נשים (נשים לרגע את הגברים בצד) שלא יודעות להתלבש וזו מחמאה עבורן. הן מקסימות! חכמות, יפות, מצחיקות. אני אוהבת אותן בכל ליבי אך אני מזיעה בכפות הידיים רק מלחשוב על המלתחה שלהן. לא כולם יודעים איך להתלבש. אף פעם לא ציפיתי מכולם להראות מדהים ואני בטח לא אשפוט את האופי שלהן כי הן לא יודעות להתאים צבעים.
אז למה אני מבלבלת לכן במוח????
כי ישנם אנשים שחושבים שלרוב מי שכן מתעניין באופנה, הינו אדם שיטחי או לא מספיק עמוק, ולכן ברצוני להמליץ על ספר מקסים שאליו נחשפתי בשם The Thoughtful Dresser אותו כתבה Linda Grant שאני ממליצה לכל אחת ואחד לקרוא. גרנט מספרת על תפקידה של  אופנה בחיינו ולאורך ההיסטוריה. ספר בו היא חולקת איתנו גם קצת מחייה האישיים ומחיי נשים מדהימות שמבינות באופנה. היא מספרת על העיסוק באופנה, על מה שאופנה משדרת לעולם ובכל מה שקשור אליה. בנוסף היא מנסה להראות כמה האופנה חשובה עבור תרבות, היסטוריה וחיי היומיום שלנו, כיצד היא משפיעה וקשורה בהכל בעצם ולמה מי שמתעניין באופנה הוא לא שיטחי בכלל (:

פיסקה אחת קטנטנה-

"The idea that we find our identities and then express them through clothes in a series of fixed messages is to simplify a complicated process. It is not just our identities change (when we start work, when we have children, when the children leave home) but that we ourselves are passing through time, and through fashion itself”

The Thoughtful Dresser, Linda Grant, עמוד 127.

ואני חייבת לסיים במשפט מהספר שקרע אותי מצחוק, שהיא לקחה מאנדי וורהול הענק-

"when I see people dressed in hideous clothes that look all wrong on them, I try to imagine the moment when they were buying them and thought , 'this is great. I like it. I'll take it' “

The Thoughtful Dresser, Linda Grant, עמוד 133

נ.ב
אני חייבת להגיד תודה לרויטל מדר המהממת שהמליצה לי על הספר הזה מזמן מזמן ועד היום אני לומדת ממנה המון המון על אופנה (:








יום שלישי, 20 במרץ 2012

פוסט ברוח אגדות וסיפורים (:


כל מי שמכיר אותי יודע כמה אני אוהבת סרטים מצויירים ובמיוחד סרטי וולט דיסני (: הגיבורה האהובה עלי היא אריאל מבת הים הקטנה מי שלכם?

זוהר מור, בעלת מותג התכשיטים קולולוש פתחה סטודיו ברחוב ברזילי 4, בתל אביב. כשנכנסתי לסטודיו של זוהר, שמעצבת תכשיטים ברוח אגדות, הרגשתי כמו עמי ותמי שראו לראשונה את בית הממתקים או אריאל כשהיא רואה לראשונה את אריק (:
הכל בצבעי גלידה, מלא תכשיטים עם במבי, עליסה בארץ הפלאות, סוסי חד קרן, תחרה וגם ברבור לבן צחור עשוי צדף אמיתי שאני מתכננת עליו כבר די הרבה זמן...
את הרומן שלי עם קולולוש התחלתי כשזוהר התגוררה בקרואטיה ולא יכולתי לוותר על שרשרת הציפור הירוקה שלה. התגברתי על הפחד להזמין פריטים מהאינטרנט והזמנתי. כשהגיעה הקופסא המהממת ידעתי שזהו- אני מאוהבת. כן גם השרשרת הייתה מהממת (:
כל אחת תמצא שם את הפריט המתאים לה, שכן הסגנון אקלקטי ויש כל כך הרבה פריטים שונים ומגוונים בעלי אופי שונה, המייצגים תרבויות, תקופות ומקומות שונים.
























האתר של זוהר-  http://www.kululush.com 
פייסבוק-  kululush



יום שישי, 9 במרץ 2012

"שמח ומבדח" (:


אני אוהבת את פורים. יש אנרגיות מאוד טובות, אנשים מחייכים, ממתקים, מוסיקה, אלכוהול והכי חשוב תחפושות. מה שנהדר בתחפושות הוא שגם אם מישהו סתם זורק על עצמו אוזניים של חיה זה נקרא תחפושת וכולם שמחים ומאושרים, אך בשבילי זו אפשרות לעשות הפקת אופנה אישית ולצאת איתה לרחוב.
ההשראה לתחפושת הגיעה ממור ממקום עבודתי שהצטלמה עם רטייה. רציתי מאוד לשים רטייה בפורים ומשם הכל התגלגל והגיע ל- אלמנה שחורה. כאן מגיע משחק המילים. אני בעצם נראית כמו אלמנה שחורה- אישה בלבוש שחור, עם כובע שחור, אך אני קטלנית כמו העכבישה ופה נכנסים הרטייה והפיגיון שלי.
על מנת להוציא את התחפושת הזו באופן הכי טוב פניתי למומחה- גיא גיל הבעלים של מרילין אהובתי, שעיצב לי אקססוריז מהמם עם רשת שהבאתי איתי (מחנות אליה גיא שלח אותי). התוצאה כאן לפניכן בתוספת של תמונות מהחנות המקסימה של גיא שנמצאת ברחוב בעלי מלאכה, לשם אני בטוח חוזרת פורים או לא פורים ורק כדי לראות את התכשיטים המיוחדים שגיא מעצב. פורים שמח (: